• Business idee

    “Als je niet weet waar je heen gaat eindig je waarschijnlijk ergens anders.”
    Laurence J. Peter

Business idee

Het eerste begin van een succesvolle onderneming is het briljante business idee. Dit kan een uitvinding zijn waar een nieuw product of een dienst op is gebaseerd. Een idee kun je niet verkopen. Het idee is een eerste stap op de weg die moet leiden tot een bedrijf. In praktijk is gebleken dat de meeste succesvolle ideeën zijn ontwikkeld door mensen die al de nodige relevante ervaring hebben opgedaan. Ze kennen de behoefte van de klant, de markt en de technologische mogelijkheden.

Het is belangrijk om vanaf het begin het idee vooral ook vanuit het perspectief van investeerder te bekijken. Dit betekent dat je uiteindelijk helder, beknopt en overtuigend moet kunnen aangeven welke klanten in welke markt gebruik zullen maken van jouw idee en hoe er geld mee wordt verdiend. Vanuit het perspectief van de investeerder is alleen het geniale idee, hoe briljant ook, helemaal niets waard! Daarom moet er eerst de nodige tijd worden geïnvesteerd om het idee te laten uitgroeien tot een volledig uitgewerkt business idee dat is vastgelegd in een business model.

Heeft u een briljant business idee, deze vertaald naar een business model en de behoefte om daar met een onafhankelijke financial over te sparren dan doe ik dat graag.

  • Bas Veendendaal, Manager Commercial Control

    "Nadat André al eerder voor T-Mobile had gewerkt, ging de voorkeur bij een nieuwe opdracht direct naar hem uit. "

    Bas Veendendaal, Manager Commercial Control
  • Marjan van Bergen, Director Financial Planning & Reporting

    "Open en coachende management stijl met oog voor de individu"

    Marjan van Bergen, Director Financial Planning & Reporting
  • Lennaert Koch, director  Business Control KPN Products

    "André is een sterke senior business controller en een volwaardig en gewaardeerd business partner. "

    Lennaert Koch, director Business Control KPN Products
  • Rob Boekhout, Senior Manager Deloitte Consulting

    "Op het moment dat de planning stroef liep, heeft hij de regie op zich genomen"

    Rob Boekhout, Senior Manager Deloitte Consulting
  • Jan Willem Ruigrok, Manager Corporate Accounts & BidManagement

    " Deze aanpak leidt regelmatig tot een beter resultaat"

    Jan Willem Ruigrok, Manager Corporate Accounts & BidManagement